У багатьох культурах немає такого поняття, як алегорія. Буквальний переклад виразу «перейшов зі смерті в життя» (Іван 5:24), там означатиме, що «смерть» і «життя» – не абстрактні поняття, а реальні географічні області, між якими суб'єкт здійснив фізичне переміщення. Більшість біблійних фразеологізмів при буквальному збереженні оригінальних образів в інших культурах виявляються незрозумілими: «не скуштує смерті» (Від Івана 8:52), «щось дивне... вкладаєш у вуха наші» (Дії 17:20), «уста їхні сповнені лихослів'я та гіркоти» (Римлян 3:14) тощо.
При кроскультурному благовісті постійно доводиться стикатися з питанням: якою мірою донесення Благої Вісті має спиратися на пряме значення символів Писання (літеральний переклад біблійного тексту), а якою – брати до уваги непрямі та приховані їх значення? Суперечки з цього приводу, мабуть, не вщухнуть до Другого Пришестя. Скільки існує перекладацьких шкіл, стільки ж і думок щодо цього. Тому при вивченні Біблії корисно, не знаючи оригінальних біблійних мов, звертатися якнайбільше перекладів. Кожен із них відбиває ту чи іншу смислову грань використаних у Писанні символів.
Наприклад, Ісус неодноразово говорив про хліб – як буквально («Хліб наш насущний дай нам сьогодні» – Матвій 6:11), так і алегорично («Я є хліб життя» – Іван 6:35). У Палестині хліб – найпростіший, найпоширеніший і найнеобхідніший продукт. У Китаї це – ласощі, предмет розкоші. Динамічним еквівалентом буквального значення цих фраз китайською було б: «Я є тістечко життя» або «Пішли нам сьогодні вишеньку на торт». Але сенс слів Христа – зовсім інший: «Я – те, без чого ви не можете жити в принципі». Тому деякі перекладачі схильні трансформувати цей текст для китайської культури в «Я є рис життя», адже в Китаї рис – найбільш незамінний продукт.
Також, все Писання пронизує образ чабану: «Господь – мій Пастир» (Псалтир 22:1), «Я є пастир добрий» (Від Івана 10:11) і т. д. Ми бачимо в цих символах уособлення турботи про підопічних. Ісус вказує на правомірність цих відносин: «Істинно, істинно говорю вам: хто не дверима входить у двір овчий, але перелазить інде, той злодій і розбійник; а той, хто входить до дверей, є пастир вівцям» (Іван 10:1,2).
Нам ці фрази здаються природними та зрозумілими. А ось представників низки африканських культур останній вислів введе у ступор. Адже двері для них – це сакральний простір, і якщо нею входить хтось, який не є безпосереднім членом сім'ї, то він і є злодій та розбійник.
У культурі телугу пастухи овець славляться п'яницями та збоченцями. А у племенах Нігерії пасти овець – заняття для дітей або для розумово відсталих. І якщо хтось, будучи дорослим, пасе овець, значить із Ним щось не так.
Значення епітету «вівця» стосовно людини теж дуже різниться залежно від культури. Так, у мексиканського народу пейм «вівця» означає незграбний, незграбний, тупий (еквівалент нашого епітету «баран»). Для квікатекц туїтили той же образ означає людину довговолосу і давно вимагає стрижки, а для квікатекц тепеуксил – п'яницю, мовчки зносить побої. У племені ж вілла альта запотек вівця - це хлопець, що ходить по п'ятах за своєю дівчиною (у нас би сказали - "як вірний пес").
А як донести слова Предтечі «ось Агнець Божий, Який бере на Себе гріх світу» (Від Івана 1:29) до жителів Папуа – Нової Гвінеї, які не мають уявлення, що таке ягня, а як жертовну тварину використовують свиню?
І що подумають у Західній Африці про митаря, який, «вдаряючи себе в груди, говорив: Боже! будь милостивий до мене грішнику! (Від Луки 18:13)? Адже там ударяти себе в груди, отже, хвалитися власними успіхами. А проявом покаяння чи жалю про зроблене битиме себе по голові.